Вопрос школьника по предмету Русский язык
Найдите в тексте страдательные причастия прошедшего времени
Вообще Лодыжкин был скромного нрава и, даже когда его гнали, не роптал. Но сегодня и его вывела из обычного благодушного спокойствия одна красивая, полная, с виду очень добрая дама, владелица прекрасной дачи, окруженной садом с цветами. Она внимательно слушала музыку, еще внимательнее глядела на акробатические упражнения Сергея и на смешные «штучки» Арто, после этого долго и подробно расспрашивала мальчика о том, сколько ему лет и как его зовут, где он выучился гимнастике, кем ему приходится старик, чем занимались его родители и т. д.; потом приказала подождать и ушла в комнаты. Она не появлялась минут десять, а то и четверть часа… Наконец барыня вышла на балкон, швырнула сверху в подставленную шляпу Сергея маленькую белую монетку и тотчас же скрылась. Монета оказалась старым, стертым с обеих сторон и вдобавок дырявым — Н-да-а… Ловко! А мы-то, три дурня, старались. Уж лучше бы она хоть пуговицу дала, что ли. Ту по крайности куда-нибудь пришить можно. А что я с этой дрянью буду делать? Да-с! Вот вам ваш драгоценный гривенник! Вот!
И он с негодованием и с гордостью бросил монету, которая, слабо звякнув, зарылась в белую дорожную пыль.
Ответ учителя по предмету Русский язык
Окруженной, подставленную, стертым
Похожие вопросы от пользователей
Кбайтах), если рисунок имеет разрешение 800*600 пикселей и палитру в 256 цветов.
A 1_____number of people feel that washing with antibacterial soaps is the 2____thing to do. Unfortunately their 3____has led them to believe that these soaps are 4____ normal ones. However, research has shown that there isno real 5____ between washing with ordinary soap or soap 6_____ antibacterial agents.lt has also been proved that being too clean actually has7_____ effects, as our 8____ do not become 9______ to germs. This 10______ has come as a surprise, especially to those who believe that bacteria have to be fought with every means known to man.
1. Consider
2. Sense
3.Ignor
4 Prefer
5.Differ
6.Contain
7.Desire
8.Body
9. resist
10. Discover
Железо → хлорид железа (III) → гидроксид железа (III) → сульфат железа (III) → железо → железная окалина → железо → карбид железа
2. В трех склянках без этикеток находятся растворы сульфата железа (III), сульфата алюминия и сульфата натрия. Как определить вещества? Составьте план определения и запишите уравнения реакций.
3. Вычислите массу оксида железа (II), полученного при восстановлении водородом оксида железа (III) массой 280 г.
Помогите пожалуйста
Text B
#Higher education
Only about one third of school leavers receive post- -school education.
compared with over 80 per cent in Germany, France, the United States, and Japan.
However, it must be borne in mind that once admitted to university
relatively fewer (15 per cent) British students fail to complete their degree course
Fourteen per cent of 18- and 19-year-olds enter full-time courses (degree or
#t other advanced courses higher than A level) and it is hoped that this will rise to
#about 20 per cent by the end of the century. These courses are provided #in
A universities, polytechnics. Scottish central institutions, colleges of higher (HIE) a# d
яра
further (FE) education, and technical, art and agricultural colleges. In 1985 86, tor
s * example, a million students were enrolled in full-time courses, of whom
Were at universities, 300000 (on advanced courses outside universities, and another
400000 were on non-advanced vocational training and educational courses
#r (addition there were 32 million part-time students. of whom half a million
released by their employers. (over 90 per cent of full-time students receive gr! Is
to assist with their tuition and cost of living. However in September 1990. #le
government, while still providing tuition fees, froze the grant for cost of liv i ту
s expenses. and set up a new system whereby students were to take out loans to
*e Cover the short fall.
Today there are forty-seven universities in Britain, Compared with
venteen in 1945 They fa! into four broad categories: the ancient Eng! h
(uncial! ions. the ancient Scottish ones, the redbrick- universities, and
plategiass ones. They are ll private institutions, receiving direct grants (rt n
central government. Oxford and Cambridge, founded i! the thirteenth fourteenth centuries respectively, are easily the most famous of Britain
universities. Today Oxbridge, as the two together are known, educate less than
one tenth of Britain’s total university student population. But they continue
attract many of the best brains, and to mesmerise a greater number, partly: on
account of their prestige but also on account of the seductive beauty of many к!
their buildings and surroundings.