Вопрос школьника по предмету Русский язык
Вишневый сад кто главные герои?
Вишневый сад о чем написана в пьесе?
Ответ учителя по предмету Русский язык
Ответ:
Главных героев в пьесе «Вишневый сад» не так уж много.
Раневская — Любовь Андреевна. Разорившаяся помещица. Главная героиня пьесы.
Лопахин — Ермолай Алексеевич. Купец. Один из главных героев произведения.
Гаев — Леонид Андреевич. Брат Раневской. Один из центральных героев пьесы.
Петя Трофимов — Петр Сергеевич. Студент, бывший учитель сына Раневской.
А вот второстепенные персонажи.
Аня — дочь Раневской.
Варя — приемная дочь Раневской.
Симеонов‑Пищик — обедневший помещик.
Шарлотта Ивановна — гувернантка в семье Раневской.
Фирс — слуга в семье Раневской и Гаева.
Яша — лакей Раневской.
Дуняша — горничная в семье Раневской.
Епиходов — занимается хозяйством в имении Раневской.
Объяснение:
Пьеса «Вишневый сад» рассказывает о том, что время неумолимо и каждое новое поколение строит свою особенную новую жизнь, зачастую выкорчевывая или вырубая под корень жизнь старую. Это закономерно и это происходило на протяжении человеческой истории многократно. Отжившие свое, в данном случае мелкое дворянство, которое уже не в состоянии идти в ногу с новыми веяниями, не понимают и не хотят понимать этого, цепляясь за воспоминания о хороших прошлых временах. Молодое поколение сердится на старое, что то настолько зашорено, и ищет свой особенный путь в жизни, взращивая свои собственные идеалы. Предприимчивые люди в это время просто строят свой мир, не обращая внимания ни на первых ни на вторых. Жизнь идет и она идет не так как нам часто хочется, а так как должно быть.
Похожие вопросы от пользователей
Dear Editor,
Dear Editor,
We represent the Young Journalists Club and we would be happy to publish some of our ar¬ticles in your journal. The topics we study re¬fer to teenagers’ life. We run different surveys and questionnaires which help understand what teenagers are interested in, what they care for, and what they are indifferent to. Most of our research is on political and cultural issues, and we want to find out how competent contempo¬rary teenagers are in those topics. We certainly don’t ignore environmental issues and human rights problems and try to display a wide diver¬sity of views and opinions.
Lately we’ve been studying the TV topic, i.e. (то есть) what teenagers watch on TV and what TV pro-grammes they enjoy. Forty teenagers, aged 14-16, were interviewed, and we got some cu¬rious results. Here are some of them.
About 35% of the interviewed said that they don’t watch the news at all. “I don’t watch the news,” said Julia Smith, one of the typical representatives of that group, «they speak either about wars or terrorist attacks. If I watch it, I feel down and scared…, so… I don’t watch it at all.»
65% watch the news occasion¬ally and randomly, and were not able to name any programme they trust. They confuse Presi¬dents and Prime Ministers, and they are not sure about the regions of armed conflicts, and don’t know what the word «summit» means. However, about half of our respondents men¬tioned that they would like to feel more confi¬dent about political issues, and that it would be useful to have some classes on political literacy (грамотность) in the school curriculum (учебный план).
The survey revealed some unexpected things. For example, most teenagers are not really keen on thrillers and action films. They say that they prefer point-and-shoot computer games to action films.
As for TV, about 60% of our respon¬dents claim that they would like to see more educational, cultural and popular science films on TV. Scientific breakthroughs, new technolo¬gies, mysteries of the past and the pre-sent, ancient civilisations are very welcome. These topics have always been a great attraction for teenagers of all generations.
In conclusion we would like to thank you for the time you gave to our letter. If you find our topics of some interest to your journal and your readers, we would be happy to present the full texts of our projects and articles, and discuss our possible cooperation.
Sincerely yours,
Martine Swift
President of the Young Journalists Club
1. Club publish their articles in the journal on a regular basis.
a) True b) False c) Not given
2. The young journalists have already published some of their articles in their journals and newspapers.
a) True b) False c) Not given
3. The young journalists write about teenagers and topics related to them.
a) True b) False c) Not given
4. Their research proved that most teenagers are very good at politics and know what’s going on in the world.
a) True b) False c) Not given
5. The young journalists never give names of the people they interview.
a) True b) False c) Not given
6. The young
упадок Византии и его последствия. где то ХV в.
Можно пожалуйста очень коротко. В двух словах.