Вопрос школьника по предмету Физика
1) порядковый номер натрия в таблице менделеева 11 а массовое число равно 23 сколько протонов и нейтронов в ядре элементов?
2) автомобиль двигался равноускоренно и в течение 10с его скорость увеличилась с 5 до 15 мс.чему равно ускорение автомобиля?
3) автомобиль за 2 мин увеличил свою скорость от 18 км/ч до 61,2 км/ч. с каким ускорением двигался автомобиль?
Ответ учителя по предмету Физика
1)
11 протонов;
23-11=12 нейтронов.
2)
Ускорение:
a = (V — Vo) / t = (15 — 5) / 10 = 1 м/с²
3)
А здесь сначала переведем км/ч в м/с:
Vo = 18 км/ч = 18 / 3,6 = 5 м/с
V = 61,2 км/ч = 61,2 / 3,6 = 17 м/с
Время:
t = 2 мин = 120 c
Ускорение:
a = (17-5) = 120 = 0,1 м/с²
Похожие вопросы от пользователей
1. Where is Ann? She ( to play ) tennis at the stadium.
2. Please, don’t make so much noise. Father ( to work ) in the study.
3. Don’t disturb me. I ( to watch ) the interesting program.
4. I ( not to laugh ) at you.
5. What journal you ( to read ) when I came to the library?
6. The whole family ( to have ) dinner when the telephone rang.
7. We ( to ski ) the whole day yesterday.
8. When I came to the party all guests ( to dance ).
9. She ( to learn ) English the whole day tomorrow.
10. The children ( to play ) when we returned home.
11. Look! It is getting dark. It ( to rain ) in a minute.
12. Where he ( to go ) when the rain started?
13. She ( to listen ) to a very interesting lecture at 5 o’clock tomorrow.
14. While my mother was cooking dinner I ( to lay ) the table.
15. They won’t go on excursion with us. They ( to have ) a lecture at 2 o’clock.
16. He is not learning new words, he ( to recite ) a poem now.
17. Mother ( to make ) a cake in the kitchen at the moment.
18. My brother ( to take ) a bath now. Wait for him.
19. The students of our group ( to write ) a dictation now.
20. Sophie is busy. She ( to knit ) a sweater for her grandson.
Над ровн_ пол_м аэродрома св_стит вет_р. Он (взметать) сухую пелену снега (швырять) в л_цо к_люч_ю его пыль (обжигать) глаза нестерпим_м м_роз_м. Металл, если косну_ся его без перч_ток, мгновенно (прилипать) к рукам. Но у сам_летов в т_мноте копоша_ся люди. Это авиатехники (готовить) м_ш_ны в п_лет.
•Составь схему 2-го предложение.
ПОМОГИТЕ
Найди неизвестное.
x+227=468
x-348=410
589-x=332